Escola Valenciana present a la International Association of Multilingualism

La Comissió d’Educació de l’entitat ha représ la tasca d’anàlisi dels programes d’ensenyament òptims al nostre sistema educatiu i continua confiant en els estudis dels màxims experts en matèria plurilingüe com és la tasca de Pilar Safont, directora de la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la UJI-Escola Valenciana, que ara ha estat nomenada secretària de la International Association of Multilingualism (IAM), una institució que gaudeix d’un alt prestigi entre els experts del fenomen del multilingüisme i es reconeguda a nivell mundial. L’objectiu principal d’aquest organisme és constituir una xarxa d’investigadors per poder compartir coneixement i avançar en la investigació del multilingüisme.

La doctora Pilar Safont ha realitzat diversos estudis sobre l’adquisició i ús d’actes de parla per part d’aprenents d’anglés com a tercera llengua i actualment investiga el vincle entre actituds lingüístiques en infants i en seu desenvolupament pragmàtic multilingüe. "Des d’Escola Valenciana felicitem i reconeixem el treball que està duent a terme Pilar Safont en matèria de plurilingüisme educatiu i la felicitem pel càrrec que ara també ocupa a la International Association of Multilingualism", ha comentat Vicent Moreno.

Ahir mateix es va celebrar a la seu d’Escola Valenciana una reunió de les tres Unitats per a l’Educació Multilingüe existents: Universitat Jaume I de Castelló, Universitat de València i Universitat d’Alacant per assenyalar algunes de les línies a seguir en matèria de programes d’ensenyament.